Dynamite Devils

Jag måste berätta lite om mitt lag. Eller aah, gamla lag. Första året var 0708. Vi tog DM brons. Vi var rätt så besvikna. Vi tävlade internationella men det gick inte så bra det heller, fast vi skrattade bara åt allt. Det året var nästan hela laget nybörjare.

Det här året, 0809, har varit helt underbart! Vi tog en fjärdeplats på DM, men det var eftersom att vi fick 10 % avdrag. Vi grät efter tävlingen, speciellt jag och My eftersom att det var vi som basade i den byggruppen som gjorde så vi fick avdrag. Men det var ju olyckhändelse. Men iallafall. Vi fick reda på att vi skulle tävla i en internationell tävling. Vi skulle köra lite enkla A saker. Vi blev jätte glada (efter som att Devils är Junior B så var vi inte vana med A saker). Svårare bygg osv. Vi tränade i lite mer än 1 månad. När tävlingen väl var framme så sa alla att vi bara skulle ut på mattan och ha kul, men även göra vårat bästa. Eftersom att det var riktiga A lag från t.ex. finland så visste vi att det inte var någon ide att hoppas på guld. Så vi hade bara kul. På prisutdelningen, då kommer jag ihåg att jag frågade mina tränare ''Får vi skratta om vi kommer sist?''. Och det fick vi, haha. Vi gick ut i tävlingshallen igen på prisutdelningen. Dem skulle ropa upp bronsmedaljörerna. Vi hoppades såklart, men vi trodde inte nånting. Men när dem ropade upp ''Och på 3 plats, i klassen Cheer All Female.. från Brommagymnasterna Dynamite Devils!''. Då började alla vi skrika och hoppa på varandra. Jag började gråta för jag var helt chockad haha. Bronsmedaljerna kändes som guld.

Sen var det dax för try outs. Vi 94or och 95orna sökte till Diamonds Jr A, ett elit lag. Jag tror alla hoppades på att komma med men ändå så tror jag att alla ändå ville gå kvar i Devils. Sen fick vissa gå vidare till try out 2. Då vissa valdes ut. Jag trodde inte jag skulle få gå men sen så ringde Malin mig och sa att jag skulle gå på Diamonds andra try out. Jag blev såklart glad. Efter nån vecka så ringde Malin igen och sa att jag hade kommit in. Jag blev jätte glad först, hoppade runt och skrek haha. Men sen började jag gråta för jag ville inte lämna Devils, haha. Men jag kommer nog ha kul i Diamonds oxå :) Dem tog DM guld, SM silver och EM 5e plats. Grymt! Hoppas på att Devils får ett jätte bra år nästa år utan mig, men jag kommer hälsa på flera gånger! :)
Jag älskar er Devils och jag kommer sakna er något otroligt!<3
Internationellt brons 2009

Kommentarer
Postat av: My

Kommer sakna dig Nicole! Men ha det kul i diamonds! :) Dem här devilsåren har varit så bra, även om det inte allitd har gått så bra... (A).

2009-07-27 @ 20:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0